“Famílies amb veu” publica l’informe breu resultant de la recerca de l’enquesta a AMPA de tota Catalunya

19 11 2013

download“Famílies amb veu” publica Més que un gra de sorra. Les Associacions de Mares i Pares d’alumnes (AMPA) a Catalunya. 

L’informe, el número 44 de la col·lecció Informes Breus de la Fundació Jaume Bofill, recull els principals resultats de l’enquesta a AMPA de Catalunya que van contestar més de 1.200 AMPA i l’enquesta a Directors de centres contestada per més de 1.500. L’informe destaca la importància de la contribució de les AMPA a l’equitat i la millora de la qualitat del sistema educatiu i es pregunta sobre els reptes de futur de l’associacionisme de pares i mares al voltant de l’escola.

Entre les dades més destacades trobem que les AMPA són un model generalitzat i estès a gairebé tots els centres de Catalunya. A més, la gran majoria de famílies amb fills en edat escolar hi estan associades. Les AMPA organitzen i desenvolupen tot un seguit de tasques cabdals: gestionen les activitats extraescolars, l’acollida matinal, el menjador, la formació de pares i mares, etc. La seva funció és essencial, i més en l’actual situació de crisi econòmica, ja que complementen, o fins i tot substitueixen, els serveis bàsics competència de l’escola o de l’Administració. La seva voluntat, no obstant això, va més enllà: volen participar en la gestió dels centres i incrementar l’impacte de la participació de pares i mares en el sistema.

Descarrega l’informe (Molt recomanat, per conèixer que fan les AMPA/AFA)

Advertisements

Accions

Information

Deixa un comentari, volem la vostra opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: